Na początku kilka słów czym w ogóle jest l-arginina. Najważniejsze co trzeba zapamiętać, jest to aminokwas, który nasz organizm jest w stanie bez problemu samodzielnie wyprodukować. No dobrze, ale skoro to taka pestka dla organizmu to po co ten suplementy uzupełniające l-argininę? Głównie z dwóch powodów. Jednym z nich jest chęć zwiększenia jej poziomu, szczególnie u sportowców. Natomiast inną kwestią jest wiek, im człowiek jest starszym tym mniej produkuje tego aminokwasu.

L-arginina efekty jakie daje

Jest ich naprawdę sporo, jednak wpis jest dedykowany głównie do sportowców, więc skupimy się na tych działaniach, które wspomagają właśnie tę grupę osób. Po pierwsze wspomaga produkcje tlenku azotu. Związek ten jest popularny ze względu na swoje właściwości związane z transportem środków odżywczych do m.in. tkanki mięśniowej. Ponadto l-arginina bierze udział w procesie przemiany materii oraz usuwania toksyn z organizmu. Ważną funkcją tego aminokwasu dla sportowców jest wspomaganie regeneracji organizmu po ciężkim treningu.

L-arginina dawkowanie suplementu

Ludzki organizm mimo tego, że jest w stanie samodzielnie wytwarzać ten aminokwas to z czasem jego poziom znacznie się obniża. Jest to związane zarówno z wiekiem jak i dietą. W takim wypadku należy sięgnąć po syntetyczną postać l-argininy. Przeważnie jest ona pod postacią tabletek. Jednak można też skorzystać z suplementów, które mają po prostu w składzie l-argininę. Uśredniona dzienna dawka dla dorosłej osoby waha się między 3 a 8 gram.